1)Grafika: Některé stromy a zdi působí trochu hranatě a ne každá textura je ve vysokém rozlišení. Vynahrazují to ale plynulé animace, detailní města a kouzelná vegetace.
2)Dojem "Gothic": Jsou postavy stále oplzlé a atmosféra pořád temná? Potkám staré přátele? Tedy: Zůstane klasický pocit z hraní? Odpověď: Ano.
3)Boje: Vylepšený bojový systém se nám líbí: Obzvláště boje meč proti meč se díky naučeným bojovým dovednostem a ovládání přes myš jeví velmi plynule.
4)Questy: Úkoly, které jsme si zahráli, byly zase tak dobře propojené a věrohodné, jak jsme u série Gothic zvyklí. Ohlašený systém pověsti jsme nemohli vyzkoušet.
5)Inventář a menu: Rozdělený inventář není tak intuitivní jako u Titan Questu. Ale: Je daleko přehlědnější a praktičtější než u Gothica 2.
6)Herní svět: Obzvláště Myrtana se svými hrady a lesy nabízí báječnou melancholickou atmosféru. Exotický Varant zanechává rovněž dobrý dojem, barvy a architektura jsou příjemnými změnami.
7)Hudba: Orchestrální, trochu pochmurná a přesto překrásná. Ovšem skladby se velmi často opakují.
8)Ovládání: Ovládání dává vzpomenout na předchůdce, celkově je ale plynulejší a ne tak "trkavé" jako dříve. Fanoušci série se okamžitě cítí jako doma.
9)Výkon: Na našem testovacím systému (3.800 MHz, 2 GB RAM a Geforce 7800 GTX) se hra ještě znatelně trhala - doufejme, že se vývojářům podaří optimalizace.
10)Oblivion-Killer?: Očekávaný duel mezi králem žánru Oblivionem a Gothicem 3 by mohl být skutečně rychlý. Předváděná verze opět rozdmýchala staré okouzlení - tešíme se na test.