PB na forum.jowood.de - 02/02/06

Zdroj: forum.jowood.de
Překlad z NJ: El Kamil

Na fóru JoWooDu probíhá plánované interview s Piranha Bytes. Zatím je zveřejněno jen prvních 25 otázek.

1. Bude hrát roli také kondice? Bude také přislušný ukazatel výdrže a omezení inventáře?

Dvakrát ano a jednou ne. Žádný omezený inventář nebude a je přirozeně jen na vás, zda budete s sebou tahat přebytečné krámy.

2. Bude se hráč moci už na začátku hry v určitém rámci formovat? Například vybrat si ze seznamu pár perků, s nimiž pak hrdina začíná? Nebo bude hráč začínat vždy se stejnými atributami a schopnostmi?

Stejně tak jako všichni předchůdci ani Gothic 3 nenabízí tvorbu charakteru v klasickém smyslu. Hráč se řítí do davu a vyvíjí svůj charakter za běhu dobrodružství. "Základní nastavení", které hrdina dostává na svou cestu nabízí na jednu stranu dostatek dovedností pro zvládnutí prvních nároků a na stranu druhou dostatek volného prostoru pro vlastní tvorbu charakteru.

3. Bude se hráč moci během boje pohybovat? Za mága by třeba chtěl po nepřítelích vrhat ohnivé koule, což ale nebylo možné a stál tam jako výkladní skříň.

Ano, hráč se během boje bude moci pohybovat, ovšem o něco pomaleji.

4. Bude k dispozici starý systém ovládání z G1 a G2 nebo bude systém bojů kompletně předělán?

Ten, kdo dříve používal drsnou kombinaci myši a klávesnice, si bude s novým ovládáním rozumět ihned. Nepotřebné věci byly odstraněny a zejmána boj je bezproblémově a precizně ovladatelný. Pozorovat herního vývojářek Mike Hogea při testech bojů bylo vskutku potěšení, jelikož jen s několika konečky prstů vypaloval pouze za pomoci myši velkolepé choreografie. Nehledě na to, že naše rozhraní se nyní osvědčilo i při složitějších úkolech a všechny důležité funkce jsou volně nastavitelné.

5. Bude se moci hrdina naučit všechna povolání nebo se bude muset zase rozhodnout jen pro jedno, které ho bude provázet až do konce hry? Kolik různých povolání bude zhruba vůbec k dispozici?

K dispozici bude hrstka různých povolání a k tomu množství magických a bojových schopností. Zůstává na hráči, zda se naučí všechny povolání nebo se bude specializovat. Přičemž ten, kdo se bude chtít naučit vše, bude potřebovat mnoho dovednostních bodů...

6. V G3 nemají být schopnosti boje (jednoruční, obouruční, luky, kuše) zobrazeny v procentech. Budou zase nějaké stupně jako začátečník/pokročilý/mistr nebo budou schopnosti boje určeny jen perky?

Naposled. Všechno bude stanoveno perky.

7. Budou jednotlivé perky na sobě záviset nebo je možné si jakkoli vybrat ze všech?

Většina perků je na sobě nezávislá, tudíž si je hráč může vybírat libovolně. Ovšem je také několik perků, které stavějejí jeden na druhém.

8. Budou ve hře nějaká speciální brnění jako třeba Rudná zbroj z G1 a bude je moci hráč používat? V pozadí je možnost dohrát hru za nezávislého.

Ano, speciální zbroje budou. Ve spojitosti s koncem hry za nezávislého - je podmíněno, že na konci hry bude hráč tak či tak nezávislý. Pevná vazba na jednu gildu totiž není. U některých gild je určitý oděv povinností, u jiných ne, obecně platí: Nezávislost omezuje.

9. Budou krom zbrojí z jednotlivých částí také kompletní zbroje, které hráč získá například při vstupu do nějaké gildy?

10. Budou také nějaké speciální zbroje, jejichž části budou krom ochrany i nějaké speciální vlastnosti jako třeba +10 k maně nebo rychlejší běh nabízet?

11. Bude více protivníků, kteří ovládají magii a útočí různými magickými útoky? Eventuálně i magicky nadaná monstra/zvířata?

Ano, budou nepřátelé ovládající magii, kteří útočí různými způsoby. Magicky nadáná zvířata také plánujeme.

12. Jak to bude s obnovou monster? V G1 a G2 se noví protivníci objevili jen při přechodu příběhu do další kapitoly, což vedlo k tomu, že svět byl někdy docela prázdný. Zaznamenali jste také tento problém a zlepšili obnovu příšer, tak aby svět nevypadal tak bez života, když hráč zabije všechna monstra?

13. Bude více přátelských zvířat jako ovce v G2?

Absolutně. Svět Gothica 3 nabízí nesmírně rozmanitou kolekci fauny. Motýly a ovcemi počínaje, "celou obrazovku zaplňujícími" (když člověk stojí nosem přímo před nimi) zvířaty konče.

14. Jak důležití budou přátelé jako Gorn, Milten, Vatras atd.? (Jednou jsem se ptal, zda je hráč bude moci znovu potkat) Přispějí nějak výrazně - až na Leeho, o kterém je již něco známo - k běhu příběhu?

Všichni parťáci, se kterými se bezjmenný hrdina v Myrtaně střetne, jsou důležitými elementy příběhu. Obzvláště čtyři přátelé hrdiny, Diego, Gorn, Lester a Milten, hráče tu a tam dobrodružstvím provází. Zda a jak rozsáhle hodlá hrdina své úkoly plnit s nimi, zůstává na hráči, ale příležitostné znovusetkání je v příběhu samozřejmě plánováno.

15. Kolik času odhadujete, že bude hráč potřebovat k dokončení hlavního úkolu? A jak dlouho bude přibližně trvat dohrát hru včetně všech vedlejších úkolů?

To se nyní nedá ještě přesně říci. Naši testovací hrdinové jsou nyní v "urychlovači", aby mohli naši autoři příběhu testovat průběh děje a případně ho dále vyvíjet. Ještě také není dabing, takže dialogy jsou většinou proklikány v šíleném tempu. Smysluplný odhad doby hraní tedy není nyní ještě možný. Na tuto otázku se bude dát konkrétněji odpovědět, až dosáhneme pokročilejšího stádia beta-fáze. Ve srovnání s Gothicem 2 objem dialogů a počet úkolů zřetelně stoupl, a proto počítáme s tím, že čistá doba hraní bude také náležitě prodloužena.

16. Budou k dispozici i nějaké staré gildy z G1/2 nebo budou jen úplně nové?

Budou také staré gildy (například žoldáci, paladinové). Avšak systém gild jsme trochu pozměnili, takže hráč nebude náležet jen jedné jediné gildě.

17. Bude v G3 možné, že hráč se setká s různými gildami více méně zaráz? V G2 to bylo tak, že hráč se nejdříve setkal s paladiny v Khorinisu a tak se pro ně při prvním hraní automaticky rozhodl. Bude to podobné nebo G3 nabízí například možnost, že se hráč na začátku sám rozhodne v jakém směru - do jaké gildy - se bude dále ubírat?

Náš přístup ke Gothicu 3 se dá srovnávat s tím ke Gothicu 1. Hráč dostal hned na začátku pomocnou ruku od Diega a tak šel přímo do Starého tábora, přestože na každém rohu potkával příslušníky ostatní gild, kteří najímali lidi pro svou věc. Podobně to běží i v Gothicu 3. Hráč je katapultován do děje a podle toho rychle potká důležité osoby, které mu přiblíží různé skupiny a jejich náležitosti. Přesto je naš velký cíl nabídnout hráči co nejvíce svobody a to se velmi silně týká i svazků gild.

18. Bude hráč dále ve hře jen bojovníkem nebo se bude moci formovat i na mága či zloděje? Nebo bude moci všechno smíchat dohromady, takže se nebude muset specializovat ani na jednu stranu, aby byl úspěšný - byl by na konci hry takovým bojovým mágem se zlodějskými schopnostmi. Nebo má příslušnost ke gildě větší význam než jen zařazení do určité třídy?

Výtažek z odpovědi Mattese (5) se tu dá skvěle použít: "[...] Přičemž ten, kdo se bude chtít naučit vše, bude potřebovat mnoho dovednostních bodů...". To znamená, že hráč teoreticky může míchat schopnosti z různých odvětví (boj, magie, zlodějina), ovšem za vysokou cenu: Bude umět vše jen polovičně, jelikož má k dispozici jen omezené množství dovednostních bodů. Takže kdo rád táhne do dobrodružství hlavně s bojovníkem, ale nechtěl by si nechat uniknout pár šikovných magických efektů, může toto udělat. Absolutní mix je reálný, ale nikdy to s příslušným skillem nedotáhne k dokonalosti.

19. Může být hráč také z gildy vyloučen, když se třeba proviní proti jejím pravidlům (například když jako rebel napadne jiného rebela)? Jestli ano, bude se moci přidat zase k jiné gildě? Může hráč sám od sebe měnit gildy nebo být dokonce členem více gild zaráz?

Tématu členství v gildách se nepřímo týkalo už mnoho odpovědí. Zkrátka platí: Když tě přívrženci určité gildy berou v pohodě a ty s nimi sympatizuješ, vyvíjí se taková příjemná symbióza pro obě strany. Získáš speciální úkoly, hezké věci, nové dovednosti, avšak nebudeš člen gildy ve smyslu "pevné vazby". Tedy: Když tě lidé na základě tvých činů přestanou náhle mít rádi, je konec symbiózy, což se dá srovnat s vyhazovem.

20. Jak bude v G3 vypadat voda? Bude reagovat na interakce, bude její stín vypadat jako v Half-Life 2, budou na ní vlny? Bude prostředí dynamické, takže například listy budou padat ze stromů a řeky hráče unesou? Bude mít i počasí vliv na hru?

Vlnění a proud vody budeme tvořit přes Shadery, Bump-/Normalmapy (u řek a jezer). Na otevřeném moři budou také pravé (geometrické) vlny. Pokud hráč nebo NPC postavy vběhnou do vody, bude vodní hladina vizualizována dodatečnými vlnami. Voda hráče nebude moci unést, protože bude buď slabý proud (v případě jezer) nebo malá hloubka (u řek). Počasí bude hru ovlivňovat ve spojitosti se situací (prostředí, čas, povětrnostní poměry) různými Ambient-efekty. Ovšem neplánujeme, že počasí bude nějak omezovat hráče a NPC a jejich možnosti.

21. Do jaké míry budou ve hře integrovány fyzikální efekty? Plánujete podporu AGEIA PhysX SDK?

Fyzikální efekty budou použity tam, kde mohou smysluplně přispět k atmosféře hry. Například kolize částic nebo efekty počasí jsou realizovány fyzikálním systémem. PhysX SDK již bude podporováno a podpora hardware je rovněž plánována - ovšem nejdříve s patchem. Hráči s PhysX hardwarem si užijí více detailů - akcelerátor samozřejmě nesmí mít vliv na hraní.

22. Co všechno bude engine podporovat? Jako to vypadá se shadery, normal- a paralax-mapping nebo HDR? Co podpora EAX 4.0?

Enginem budou podporovány všechny verze Shaderů od 1.x až po 3.0. Bude také umožněno použití HDR nebo Normalmap. Náš zvukový výstup samozřejmě podporuje Multi-Speaker Output (např. 5.1 nebo také 7.1). Zda a v jakém rozsahu použijeme funkce EAX 4.0 jako 'Multi-Environment' nebo 'Environment Morphing', nelze nyní ještě říci.

23. Současná homepage byla původně zamýšlena jen jako preview. Kdy bude oficiální homepage Gothica 3 online?

Teaser page se vlastně plynule stala oficiální stránkou a nyní už jen čekám na okamžik, kdy nepozorovaně odstraním Teaser štítek. Pár věcí a samozřejmě množství nových informací bude sice co nevidět přidáno, ale celkově se nic víc nezmění.

24. Jak ty sám hodnotíš G3 a kterou věc považuješ za nejlepší nebo nejvíce inovační?

Kai Rosenkranz: Gothic 3 je to, co by fanda Gothica od ceněného nástupce očekával, a ještě něco navíc. V běhu posledních týdnů se nám podařilo s novou technologií zrekonstruovat nesrovnatelnou Gothic atmosféru a tu časově přeleštit, takže start hry se uvádí jako návrat do obydleného a poutavého Gothic světa. Já osobně jsem ohromen každou novou věcí, kterou naši programátoři sestaví, a nedokáži si představit, kolik toho může náš Engine skutečně nabídnout. Nejvíce mne nadchnul rozmanitý systém animací a jejich použití v rámci boje a také nové shader efekty pro vodu, lesklé materiály, plošné struktury, kůži atd...není to od špatných rodičů. Ale k tomu by mohli říci více ostatní Piraně. Abych nezapomněl: Nový systém hudby s dynamickými orchestrálními zvuky...paráda!

Mattias Filler: Je ještě příliš brzy na nějaké hodnocení. Jednou z novinek, které se mi obzvláště líbí, je náš systém komentářů. NPC jsou v živějším světle a je to jednoduše zábava poslouchat komentáře k nejrůznějším situacím.)

Carsten Edenfeld: Osobně zjišťuji, že kvalita grafiky a hudby jsou si sobě rovny. Nemohu přesně říci, kterou novinku považuji za nejlepší - to bych se musel zavřít ve svém pokoji a pořádně si hru zahrát. Existuje spusta věcí, které daleko přesahují věci z Gothica 2, například boj nebo interface.

Michael Hoge: 1. Svobodná hra: Hráč není vázaný na lineární děj, volbu úkolů a jejich pořadí si určuje sám. 2. Obrovský skok udělaly animace a grafika, všechno působí daleko lépe. Už jsme o dobrý kus dál, než je vidět na posledních zveřejněných screenshotech.

25. Jak jsem zjistil - Gothic 1 už nemohu nikde najít (mezinárodně). Bude hra ještě někdy ve formě nějaké Gold nebo Budget edice ke koupi?

Gothic 1 (mezinárodní - dvojjazyčná verze - němčina nebo angličtina volitelná při instalaci) se nyní nachází v lisovně. V našem internetovém obchodě by měla být k dispozici v prvním únorovém týdnu.

26. Jaké bude mít hrdina na začátku hry vybavení? Bude jeho inventář truhlice na lodi, která tím pádem nikdy nezanikne a hráč k ní bude muset mít přístup?

Ještě není pevně stanoveno, co bude mít přesně za vybavení. Vykrystalizuje to nejdříve během závěrčného vyvažování hry. Bezejmenný přichází na Myrtanu přeci jako hrdina, proto se můžete spolehnout na to, že jeho "výbava" bude lepší než jen kalhoty a těžký klacek.

27. Bude v novém systému bojů možné bojovat proti více bojovníkům současně nebo například provést nějaký kruhový pohyb? Budou také ještě další kombinace úderů?

Ano! Každý, kdo se setká se zbraní, to nějakým způsobem pocítí. Takže když provede skřet opakované údery se svojí sekerou, měli by se všechny v okolí dostatečně krýt. Nové kombinace úderů jsou závislé na typu zbraně. Zkušený bojovník s mečem například udeří svého nepřítele ve správném okamžiku, ten zavrávorá a další následující silná rána jej srazí k zemi. Brutální bojovník se sekerou se mohutně napřáhne a udeří vše, co se kolem něj nachází. Ovšem hrozí mu přitom nebezpečí od nepřítele, jelikož jsou v tomto okamžiku odkryty jeho obranné slabiny.

28. Budou ve hře štíty a bude je moci hráč použít k útočným výpadům? Bude je moci hráč používat automaticky a mohou být zničeny?

Štíty v Gothicu 3 slouží jen k obraně. Jsou sice nezničitelné, ale hráč by se za ně neměl příliš schovávat, protože je možné, že nepřítel skrz ně pronikne. Koncept útoku a obrany v tom pravém okamžiku bude zachován, přičemž nyní můžete v obranném postavení zůstat a ne vykrývat každý jednotlivý úder.

29. Bude nějaká výhoda v boji se dvěmi zbraněmi současně? Může hráč současně nosit různé druhy zbraní, například meč a sekeru?

Všechno dohromady kombinovat nelze, jelikož některé zbraně nutně potřebují obě ruce. Pro většinu jednoručních zbraní ale platí: Pro obsazení rukou nejsou téměř žádné hranice. Logicky z toho plynou přednosti, zejména vysoká frekvence útoku.

30. Mysleli jste někdy na to, že by hrdina mohl postavit vlastní dům nebo nějaký druh stanu, aby v něm mohl přenocovat?

V Gothicu 3 to není možné z jednoho důvodu. Bezejmenný hrdina je zapleten do epického dobrodružství, při kterém by nemělo jít spaní ve vlastní postýlce. Mnohem více se nám líbí řešení, že hráč dostane místo ke spaní u spřátelených gild nebo bude muset získávat každou noc nanovo přízeň hostitele (nebo jeho skalp).

31. Bude možné očarovávat předměty, takže budou způsobovat více škod či protivníka při zásahu promění v solný sloup?

Kokrétní otázky tohoto druhou jdou momentálně až příliš do detailů, proto doufám, že Tě "Budou magické zbraně" nyní uspokojí.

32. Budou ve hře konečně knihy, které nám umožní nahlédnout do světa a jeho historie?

V dosavadních dílech bylo také množství čtiva, takže o slovu "konečně" můžeme mluvit stěží. Tento prostředek pro zhutnění atmosféry a prezentace pozadí bude přirozeně použit velmi vydatně i v Gothicu 3.

33. Budou ve třetím díle různé stupně obtížnosti? Pokud ano, bude je moci hráč během hry měnit? Jaký vliv to bude mít na hru, budou pak například nepřátelé silnější nebo dostane hráč méně zkušeností?

V každém případě bude více stupňů obtížnosti, které budou působit hlavně na úroveň protivníka. Další faktory jsme si ještě neujasnili, přijde na to čas během fáze vyvažování celé hry.

34. Všechna velká RPG jako Planescape Torment, Baldur's Gate a Fallout mají jednu věc společnou: Nabízejí hráči v závislosti na vlastnostech charakteru různé volby dialogů. Je inteligence například tak vysoká, že má hráč možnost říci něco chytrého? V předchozích dílech to už bylo (v závislosti na gildě), ale ptám se, zda to bude ve třetím díle dále rozvinuto. Zda hráč získá podle svého způsobu hraní různé volby dialogů a zda to bude hru efektivně ovlivňovat?

35. Předvídá příběh hrdiny nějaký druh romance? Budou ve hře také bojovnice nebo jiné ženy na vysokých a důležitých pozicích?

Na tohle jsou v našem týmu různé názory. Osobně bych proti tomu nic neměl a dokonce jsem ve svém sentimentálním období složil milostné téma pro Gothic 3. Ale většinový názor naznačuje, že přijetí romance by mělo hrát jen okrajovou roli pro udžení konzistentní atmosféry. Proto si cením, že si své milostné téma mohu ponechat a říci své přítelkyni, že jsem to složil "jen pro ni". Vše má své klady a zápory.

36. Bude moci hráč obchodovat současně rudou, zlatem, či něčím jiným? Používají i skřeti nějaký systém obchodování a je s tím lidským (z pohledu hrdiny) kompatibilní?

37. Budou v Gothicu 3 proti sobě bojovat armády, respektive může hráč vést vlastní armádu/větší skupinu? Jak to bude působit na výkon PC? Nebudou možná "jen" kvůli tomu v hře žádné velké bitvy?

Protože si většina hráčů pod slovem "armády" představí stovky NPC, omezím ve své odpovědi raději na Tebou nabídnutou formulaci "větší skupiny". Počet současně počítaných a zobrazovaných NPC je v první radě skutečně limitován výkonem. Proto hledáme co nejlepší kompromis mezi ohromujícím zobrazením skřetí armády a hratelnosti. Vést skupiny může hráč v tom smyslu, že se je šikovnou řečí a činy získá pro své zájmy. K tomuto schématu pasuje příklad osvobozovacích revolucí ve skřety obležených městech.

38. Bude v Gothicu 3 opět zvětšen počet "tajných úkrytů", které nepatří k herní linii (např. G1; postevník v jeskyni za hradem), ale jejich průzkum mnoho hráčů motivuje. A kde bude moci hráč eventuálně nějít dobré předměty respektive artefakty, které nebude moci mít respektive koupit každý hráč?

Svět Gothica 3 je samozřejmě plný ukrytých jeskyní a malých mini-lokací. Hráči se rádi vzdalují od hlavního dění za účelem prozkoumání světa a případného objevení tajných míst. Zajisté musí být tato touha po dobrodružství náležitě odměněna.

39. Bude poznávání rostlin nová schopnost, takže bude mít větší smysl se učit alchymii a pak budou mít rostliny pro nezaučené všeobecná jména jako "houba", "bobule" atd.? Budou se k tomuto účelu také objevovat/obnovovat nové rostliny nebo budou při každé hře k nalezení na rozličných místech?

40. Budou se ve hře znovu vyskytovat draci, jak je vidět na logu gothic3.com?

Pravá část loga ukazuje artwork, který zhotovil náš štetcový guru Ralf Marczinczik pro zahraniční verzi Gothica 2. Obraz na mne tak zapůsobil, že jsem ho chtěl prezentovat na předním místě Teaser stránky. Je to má umělecká záliba, avšak obsahové závěry z toho bezpodmínečně vytáhnout nelze.

41. Je plánováno možné rozšíření ve formě datadisku?

Ojediněle slyší člověk v našem týmu větu "uděláme to v datadisku", což znamená "schov to, to už bychom nestihli". Zlé jazyky tvrdí, že tímto způsobem zavrhujeme dobré nápady ("Jasně KaiRo, můžeme nechat hrdinu jezdit na žravé štěnici. Uděláme to v datadisku"), abychom tvůrce nápadů dočasně mírnili. Ale kdo ví...

42. Jde hra dál, i když hráč "nic" nedělá? Musí reagovat na určitý úkol nebo to bude řízeno časově (Gothic dny)?

Přirozeně nedává smysl nechat bezejmenného hrdinu jen tak sedět v přístavu až do závěrečných titulek a pak mu povyprávět, jak to dopadlo. Takže některé důležité záležitosti se musí nejdříve vyřešit a až pak se příběh posune dál. V době mezitím se ovšem stanou samy odsebe nějaké události, aniž by hráč musel být přítomen.

43. Když se hráč připojí k určitým lidem, může se pak naučit speciální schopnosti, které se vztahují jen k určitým skupinám?

Jo.

44. Bude (s vydáním) Gothica 3 vydán také Modkit a pokud ano, bude i v anglické verzi? Bude člověk muset znovu sáhnout po základech programovacích jazyků a zbude pro animování jen malý vyhrazený prostor (na základě pluginů)?

Ohledně Modkitu nyní nelze nic moc konkrétního říci. Je velmi pravděpodobné, že Modkit bude zveřejněn, ale konkrétně o tom budeme přemýšlet až po vydání hry, abychom datum vydání ještě více neoddalovali. Koneckonců i do vývoje Modkitu musíme vložit nějaký ten čas.

45. Protože jsem sám hudebník a také komponuji, zajímalo by mě, jak je hudba s hrou svázána, respektive v jakém je stylu. Spíše alá Hollywood nebo spíše klasika. To, co bylo v malých kouscích zveřejněno, nebylo nic určitého.

Gothic 3 nabízí dynamický systém hudby, který jsme navrhli a na míru zhotovili sami. Tím dosáhneme, že se hudba s filmovou kvalitou zvuku přesto přizpůsobuje činům hrdiny. Stylově je Gothic 3 soundtrack velmi rozmanitý, jelikož i svět je rozmanitý. Poušť Varant a horská oblast Nordmar nenabízejí skoro žádná orchestrální zvuky, nýbrž hlavně zajímavé a cizí ethno-nástroje. Zde je malé Ethno-demo z úryvkem z pouště Varant, speciálně pro Vás.

46. V Gothicu 1 na mne vždy udělal velký dojem pohled z kopce na rozsáhlé údolí. V Gothicu 2 to bylo podobně, ovšem měl jsem dojem, že v něm byla dohlednost již nižší. Na základě screenshotů z třetí části žádný dojem mít nemohu, respektive to vypadá, jakoby byla dohlednost drasticky snížena. K tomu má otázka: Bude to v G3 jako u obou předchůdců, že hráč mohl vidět velmi daleko, nebo to už není na základě množství detailů možné?

Ano, velký dohled plánujeme rovněž v Gothicu 3. Když se hráč podívá do dálky, bude moci rozeznat obrysy krajiny, daleké lesy nebo výrazná místa. Ovšem tato možnost bude dostupná jen pro výkonné počítače. Vyžaduje přirozeně výkon grafické karty a paměti, takže na slabém stroji by měla být vypnuta.

Prostředí budou detailní, bude použito mnoho rozmanitých optimalizací. Pro nejdetailnější svět (například když se podíváte z vysokého kopce dolů na vesnici a rozpoznáte předměty, vesničany, zvířata atd.) bude potřeba silný počítač (optimální konfigurace). Ale stejně jako v Gothic 1 a 2 budete moci měnit úroveň detailů.

Screenshoty jsou z Pre-Alpha-verze hry, kde jsou tyto systémové optimalizace jen částečně nebo vůbec, proto jsme se rozhodli vypnout daleký dohled.

47. Bude k dispozici rozlišení pro širokoúhlé obrazovky?

Není jisté, jestli bude tato možnost. Neměl by být problém nabídnout taková rozlišení, pokud jsou podporována grafickou kartou. Ale většina hráčů vlastní 4:3 (1,33:1)TFT- nebo CRT-monitory a nemají širokoúhlý monitor 16:9, nicméně budeme o zahrnutí této možnosti uvažovat.

48. Bude se prodávat speciální edice, která například ke hře přidá mapu? Bude ke hře přidá nějaký obchodní artikl jako třeba svetr, postavička, komiks, či něco podobného?

49. Jaké věkové hranice chcete pro Gothic 3 dosáhnout a kolik kompromisů jste ochotni udělat, abyste dosáhli nízké hranice? Zřekli byste se takových věcí jako třeba červená lucerna nebo droga z bažin, abyste dostali nižší věkové hranice v USA?

50. Jak se cítíte a kolik týdnů dovolené si po Gothicu 3 vezmete, abyste potom vyvíjeli Gothic 4.

51. Může hráč změnit také vzhled hrdiny (například dlouhé vlasy), nebo se už změnil respektive bude se vzhled hrdiny během hry měnit (například že by mu rostly vousy)?

Jelikož na začátku hry není žádná generace charakteru, vstupujete do hry se známým bezejmenným hrdinou a jeho šarmem. Během hry mu můžete přidat malé módní doplňky, ale jinak se ovlivnění zevnějšku hrdiny omezuje na následující maličkost: s nižším rozlišením bude hrdina více zpixelizovaný.

52. Dostane hrdina ve třetí části jméno? Přemýšleli jste o tom? Jste pro to, že by hrdina měl mít nějaké jméno?

Ne, bezjmenný hrdina zůstane bezejmenným. Dostane jen uctivé tituly jako "osvoboditel", "přemožitel Spáče" a "drakobijec" či "děvkař".

53. V G1 bylo zmíněno, že v Nordmaru je způsob, jak při kování z magické rudy zachovat její magické schopnosti. Znamená to tedy, že v G3 budou opět magické zbraně jako Beliar's Claw (Beliarův dráp) nebo Uriziel? Pokud ano, bude jich opět tak málo nebo tentokrát více?

Magické zbraně ve hře samozřejmě budou, ale kolik přesně a jaké budou mít účinky, poznáte sami. Mimochodem, ruda bude u magických zbraní také hrát roli.

54. Kolik nových zbraní a typů zbraní přibližně bude v G3?

55. V Gothicu 2 mohl hráč sám vyrábět různé věci - kovat meče, míchat lektvary, sbírat rostliny. Budou tyto schopnosti v G3 ještě rozvinuty, takže hráč bude moci například zdobit meče nebo si rozšířit schopnosti o nové věci například luky či zbroje?

56. Můžete trochu specifikovat, které perky se bude hráč moci například naučit? Kupříkladu salto vzad či kotoul do strany a zda budou proveditelné i s těžkou zbrojí?

Čím detailnější otázky, tím neurčitější mé odpovědi: Například bude možné naučit se perky, které působí na pohyb a zručnost hráče. Řadí se k nim především takové, které se týkají vlastností hráče. Nehledě na to je k dispozici řada dalších perků, které obecně slouží ke zlepšení příslušné dovednosti.

57. Může si hráč neustálým bojem samostatně zlepšit svůj vlastní styl boje?

Ne! Vylepšování bojových technik funguje pricipiálně úplně stejně jako v předchozích díle, čili hráč musí nejdříve najít příslušného učitele.

58. O systému magie bylo řečeno jen málo. Jisté je jen to, že nebudou existovat runy. Jak je to se svitky? Jak přesně tedy nyní magický systém funguje? A bude nadále možné, hrát za mága eventuálně nezávisle na volbě gildy?

Runová magie byl jen jeden (převládající) druh magie. Pokud budete chtít hrát za mága, budete se muset poohlédnout po jiných způsobech kouzlení. Ovšem v tuto chvíli vám nic víc neprozradíme.

59. Budou mít kouzla hromadného ničení (ohnivý déšť, bouře, ohnivá bouře, vlna smrti atd...) vliv také na prostředí (hořící tráva, čadící větve, rozžhavené kameny, rozlámaná země atd.)?

60. Budou ve hře děti?

Nebudou. Existuje jen pár věcí, které se do světa Gothica nedají efektně umístit: boty s vysokými podpatky, ničitelé hvězd a děti.

61. Jaké nové dopravní prostředky budou ve hře ve srovnání s předchůdci?

Hráč nebude nucen běhat po světě jen po svých, ovšem jaké další alternativy to přesně budou, vám ještě neprozradím.

62. Může si sám hráč zapisovat poznámky do deníku případně na mapu?

Ne. Při některých speciálních úkolech hráč získá speciální mapu, v níž už něco zaznačeno je.

63. Bude krajina G3 opět tak "stlačená" jako v Gothicu 2 nebo budou nyní k vidění i rozsáhlé oblasti jako například velké louky, pole a pouště? Jak budou vyřešeny přechody mezi "velkými regiony" jako například u lesní krajiny a sněhem pokrytých hor?

"Stlačená"?! Asi myslíte "dost těsná s neuvěřitelně vysokou hodnotou dobrodružství na čtvereční metr"? Svět je stále dost "těsný" ve smyslu: Ve hře nejsou žádné velké nudné nudné prostory. Celkově vzato je svět Gothica 3 rozsáhlejší, přičemž rozlehlá pole a pouštní oblasti obsahuji množství skalních formací nebo mini lokací, takže to nikdy nevypadá opticky nudně. A obsahově samozřejmě také ne.

64. Jelikož hraji Dungeon Lords, přichází mi na mysl spousta srování. Jsou tam fantastické dungeony s atraktivními nepřátely, komplikované hádanky a vyvrcholení na konci. Něco jako chrám Spáče v G1, jen ještě komplikovanější. Bude v G3 více velkých dungeonů jako v G1 á la Starý důl, skřetí hřbitov či Spáčův chrám?

Ponuré dungeony by v G3 neměly chybět, ovšem ohnisko hry je spíše v událostech na povrchu. Náruživí průzkumníci jeskyní si samozřejmě příjdou na své a dostanou hezké dungeony, ale přesto se značná část hry odehrává na denním/nočním světle.

65. Co jsem v Gothicu vždy postrádal, byla proměna prostředí. Například Starý důl v G1 se nikdy skutečně nezřítil. Na herním světě se také nic nezměnilo. Například v módu "Piratenleben" (více o něm na Gothicz.net) se přihodilo, že například obraz spadl ze zdi. Proč nebyly takové věci v minulých dílech a budou v G3?

66. Krajinu tvoříte kompletně sami. Existují v G3 části krajiny, které můžeme skutečně najít v reálném životě? Jak jste například přišli na jméno města "Geldern". Toto místo už skutečně existuje.

Ano. Jako předlohy pro ztvárnění světa Gothica 3 sloužily pouště a středoevropské lesy a louky. Co se týče zasněžené krajiny a jejích skalních masivů - na ty nikde na tomto světě nenarazíte. Ovšem pokud byste si ve svém reálném životě odskočili na nějakou jinou sněžnou planetu, případná podoba krajiny samozřejmě není vyloučena. Otázku ohledně jmen měst zodpoví někdo od příběhu.

67. Kolik bude v G3 zvířat či monster a kolik z nich už známe z minulých dílů?

To vám ještě neprozradíme. Každopádně máme na skladě několik překvapení.

68. Může hráč zabít všechny skřety a lidi nebo existují neporazitelné charaktery?

Jedno z prvních rozhodnutí, které jsme vzhledem k designu G3 udělali, bylo, že každý charakter může zemřít. A to se s námi táhne během celého vývoje hry. Pokud bude hráč dostatečně silný, bude moci zabít každého obyvatele na světě. Ovšem kdo se bude chovat jako sekera v lese, nesmí se pak divit, že se s ním lidé nechtějí bavit. Každý by si pak měl sám zodpovědět, do jaké míry to zvýší požitek z hraní.

69. Když se hráč postaví na stranu skřetů, jak na to zareagují přátelé? Určitě z toho nebudou nadšení, nebo?

Představ si, že se tvůj nejlepší kámoš připojí k organizaci, která zotročuje lidi a chci si je podmanit. Pak si určitě musíš myslet: "Fajn chlape, měj se"

70. Dozví se hráč více o minulosti hrdiny?

71. Zajímalo by mne, zda budou opět ohniví, vodní a temní mágové. Pokud ano, bude se k nim hráč moci přidat (především k temným mágům)?

Ohniví, vodní a temní mágové byli vždy nedílnou součástí Gothica a tak to i zůstane. Jak naloží se ztrátou runové magie je část příběhu a tu vám nyní neprozradíme. V G3 půjde hráč za svými cíli a pokud se budou krýt s cíli mágů, nehraje nic proti tomu, s nimi spolupracovat. Jak dlouho a do jaké míry je pak už na vás.

72. Budou cheaty opět tak obsáhlé jako v G1 a 2, heslo Marvin-mode? Budou pak i stejné vlastní cheaty?

U Marvin-módu se ve skutečnosti nejednalo o cheaty, ale o naši vývojovou konzoli, skrz kterou jsme měli během vývoje ve hře přístup téměř ke všem datům. Podobná konzdole je i v Gothicu 3. Nevidím důvod, proč bychom vám (hlavně vývojářům módů) měli tuto konforní věcičku upřít.

73. Budou všechny intermezza/filmečky hrány enginovou grafikou a kdy bude první ingame-video?

Intro bude renderované, zbytek bude zobrazován přímo v enginu hry. První video příjde...až bude hotové.

74. Bude na hře znatelně znát dvoujádrový procesor nebo 64Bitová technologie?

Současný stav je takový, že scéna a k ní přidružená data se nahrávají do pozadí jako separovaný proces. Fyzikální a zvukový engine samozřejmě používají své vlastní procesy. To má za následek, že počítače s dvoujádrovými procesory jsou schopny nové oblasti scén nahrávat daleko plynuleji, což se u ostatních procesorů dělo v pozadí. To samé platí pro fyziku a zvuk.

Nyní ještě zkoušíme dodatečně využít OpenMP (rozšíření pro programování za účelem jednoduššího využití více procesů ve zdrojovém kódu), abychom u vícejádrových procesorů dosáhli ještě lepšího výkonu.

75. Co vás napadne při spojení "Gothic 3 vs. Oblivion"?

76. Bude možné mluvit naráz s více lidmi? A co tak komentáře třetí osoby během dialogu?

Ano! Realizace je sice poměrně náročná, protože člověk nemůže nikdy vycházet z toho, že všichni účastníci rozhovoru jsou ještě naživu, ale disponujeme flexibilním systémem dialogů. V určitých situacích bude hrdina moci mluvit s více postavami naráz.

77. Jak to vypadá s obranou? Bude hrdina opět mít možnost blokovat útok s každou zbraní (jedno jestli s klackem nebo ocelovým mečem) nebo nyní bude záviset i na protivníkovi a síle úderu, zda bude zblokován nebo ne?

Hráč sice může blokovat útok s každou zbraní, ale ne každou zbraní lze efektivně blokovat každou zbraň. Stejně tak je to i s údery: Zblokovat některé údery je lehčí než jiné. Vliv na možnosti obrany má také příslušná dovednost.

78. Bude hráč mít za lučištníka možnost výběru z různých typů kuší/luků (s bonusem) případně šipek/šípů? Může hráč například šípy zapálit nebo vystřelené šípy posbírat a znovu používat?

Ano, pro lučištníka je připraven velký výběr munice - ovšem sběr šípů zřejmě nebud e možný. Omezenou munici používáme jako herní element.

79. I když nyní nebudou existovat paladinové, dříve existovali. Bude tedy možné získat paladinskou zbroj?

Nyní nechceme vypouštět žádné konkrétní informace týkající se obsahu. Ale nehledě na to: Kdo najde v otázce chybu? :)

80. Bude nějakým způsobem rozšířena alchymie? Třeba více různých nápojů, které může hráč namíchat, s větším počtem přísad nebo to zůstane tak jako v G1/2?

81. Jak vůbec budou NPC v G3 spolu interagovat? Můžete sdělit nějaké detaily k sytému umělé inteligence a šíření informací o hrdinovi?

Informace se ve hře rozšiřují v různých rovinách. Vedle mezilidské AI-roviny, v níž jde konkrétně o vztah mezi jednotlivými lidmi, existují ještě další dvě roviny. Jedna se stará o to, že se důležité informace rozšíří po gildách a městech, a další rozhoduje o velkých politických událostech.

82. Budou jednotlivé světy Gothica 3 oddělené? Budou přístupné již od začátku hry?

Něco jako nahrávací oblasti, které se otevřou až v určité kapitole, ve hře neexistuje. Všechno je v podstatě přístupné už od začátku, přesto se ale nějakým způsobem postaráme o to, aby hráč navštívil určité oblasti až v určité fázi hry. Buď sílou protivníků, na nichž by si hráč ze začátku vylámal zuby, nebo potřebnou vlastností či věcí.

83. Budou nyní cesty mezi městy používány NPC postavami častěji? Tedy, budou existovat cesty, kterými lidé chodí z města do města, a může se stát, že budou někdy přepadeni bandity (náhodně, bez nascriptování)?

Stoprocentně. Existují cesty, které budou NPC používat při svých cestách mezi městy jako nějaký druh komunikační sítě. Tyto cesty jsou také dobrým orientačním bodem, když třeba musí hráč cestovat sám do jiného města. Tak nehrozí nebezpečí, že byste museli probíhat přes pole.

84. Kolik bude cca NPC postav? Kolik z nich ve městě a kolik v divočině?

S přesným udáváním počtů nemáme moc dobré zkušenosti. Jelikož hru ještě neznáte a nemůžete tedy takový počet správně začlenit, zřekli jsme se zatím konkrétních počtů a doufáme v to, že věříte našim šikovným ručičkám i v tomto směru.

85. Budou ve hře nějaké efekty zranění nebo třeba odrané zbroje (například hrdina s jizvou na tváři nebo boulemi na štítu)?

Nene, nebudou.

86. Budou NPC postavy během hry silnější nebo zůstanou pořád stejné?

Ano, NPC postavy budou časem silnější. Dokonce si i zvyšují level, ovšem pro hráče neviditelným způsobem. Je určitá "věc" ve hře, kterou jsme nijak zvláštně nezdůrazňovali, třebaže její účinky hráč pozná na první pohled.

87. Jako dlouho bude trvat 24tihodinový herní den, tedy kolik minut ve skutečnosti? A co úkoly s časovým omezením?

Zůstává osvědčený systém z G1 a G2. Tedy: 5 minut = 1 hodina, 2 hodiny = 1 den. Co se týče "časových úkolů": Náš systém questů umožňuje úlohy s určitým termínem á la "Splň to do dalšího východu slunce" nebo "Přines mi věc XY do dvou hodin". Ovšem budeme toho využívat jen zřídka, abychom hráče tolik nestresovali. Měla by to přece být zábava, načít nové úkoly na cestách za plněním druhých a objevovat neobjevené krajiny.

88. Kolik bude vesnic a měst? Zvetší se počet obyvatel ve srovnání s počtem budov oproti G2?

Také zde platí: Žádné konkrétní počty.

89. Budou ve hře i létající zvířata/monstra, která neslouží jen k dekoraci, ale i k ohrožení hráče? Mám ale namysli skutečné létaní (ne jako krvavé mouchy v G1/2, které byly připoutány k zemi), takže by mohl být veden útok i shora.

Ano, letající monstra budou. Jak jsme si let přesně přeložili, zůstane naším tajemstvím, hlavní věcí přece je, že jsou taková zvířata ve hře rozumně zapracována. To znamená, že mohou provádět různé útoky ze vzduchu a že při hledání cest budou vedené k použivání své létací přednosti. Všechny tyto věci budou adekvátně zohledněny.

90. Je nějaká možnost, jak bych se já, obyčejný uživatel, mohl stát betatesterem?

91. Ovlivňuje hrdinova zbroj jeho reputaci u občanů?

Ne. Hráč může svou zbroj měnit dle svého vlastního uvážení. V datadisku se sice osvědčila změna zbroje podle aktuální potřeby hráče (u banditů byla potřeba jejich zbroj), ale v G3 nic takového nebude.

92. Bude možné stát se lídrem nějaké gildy?

Něco podobného :).

93. Co si myslíte o nápadu Gothic jako MMORPG? Nemáte už úkol s tím po dokončení Gothica 3 začít? Bude alespoň možný kooperativní mód?

94. Bude možné na bázi G3 naprogramovat multiplayer?

95. Budou mít VŠECHNY hlavní charaktery (hrdina, Xardas, atd.) stejný hlas?

Nahrávky jestě nejsou hotové, proto nemůžeme nic slíbit. Ale snad se s vámi můžeme podělit o svá přání a představy a ty vypadají následovně: Všechny hlavní charaktery budou i v Gothicu 3 obsazeny stejnými lidmi jako v předchozích dílech. Nové postavy mají nové hlasy, aby se hlasově odlišila pevnina od ostrova Khorinis a stoupla rozmanitost hlasů ve srovnání s předchůdci.

96. Jak se změní animace ve srovnání s G2? Bude nějaký nový systém?

Především co se týče boje, bude animací více a hlavně budou pěknější. Ale také na ostatních místech bude kladena velká váha na autentické a rozmanité animace, to z důvodu zajištění dojmu živého světa.
Jako základ používáme EmotionFX Engine od Mystic Game Development, který postkytuje především velmi jemné přechody mezi animacemi. Tak můžeme zobrazit běh pohybů velmi plynule.

97. V jakých jazycích bude hra lokalizovaná a vyjdou tyto verze současně? Budou všechny dialogy namluvené (a otitulkované) a bude kvalita překladu taková jako německá verze? Bude anglická verze k dispozici i v Německu? Obzvláště mě zajímá, kdo bude vydavatel hry v Polsku či Rusku?

98. U předchůzců lze jen těžko přehlednout spoustu chyb a bugů. Jak jste v G3 postarali o to, aby se to už neopakovalo? Investovali jste například více času do zajištění kvality hry?

99. Jak se cítíte jako vývojáři nejlepší hry pod sluncem? Počítali jste někdy s takovým úspěchem?

Mike Hoge:
a) Brzdi :).
b) Doufali - ano, počítali - ne!

Mattias Filler:
a) Preferuji výraz "nebyla to úplná sračka". Z poloviny je to uklidňující vyvíjet hru, která nám umožňuje pokračovat. Z druhé poloviny ale jde cítit tlak, že budeme muset vytvořit další hru s minimálně takovou kvalitou jako předchůdce.
b) S úspěchem jsme nepočítali. Naším úspěchem je především velkolepá komunita fanoušků, kterou jsme vůbec nečekali a kterou si za peníze nekoupíte. Nádhera. Velký dík všem, co u toho denně sedí.

100. Jelikož Gothic 3 je nejpíše vaším nejrozsáhlejším projektem, určitě existují nepředvídatelné problémy, které se vám staví do cesty. Prozraďte nám nějaké příklady, které zmínit chcete nebo které vás zadržují.

André Hotz: Takové věci se objevují dennodenně a to teprvě dělá celou naši práci zajímavou ;).

Protože téměř každá změna má vliv na celou hru, musí mít člověk opravu hodně citu pro nalezení té správné cesty. Tak se může například stát, že malá změna v materialním systému vede k tomu, že všechny postavy znenadání běhají po světě nahé, což je obzvláště veselé, když je tiskový termín za dveřmi.

Další problém nastal při první implementaci boje. Protože je zásah zbraně počítán skrz kolizi (a to i tehdy, když je zbraň ještě na zádech nebo na zemi), vznikaly ve městě častěji ty pravé masové bitky, protože NPC postavy neustále nabíhaly do zbraní druhých a to bylo záhadně bráno jako útok.

Mike Hoge: Některé věci neběhaly tak, jak jsme plánovali. Například použítí licencované technologie. Člověk si říká: "Super, koupíme engine, fyzikální systém a bezvadný systém animací a všechno bude skvělé (a dokonce i celkem rychlé), protože nebudeme muset dělat všechno sami úplně od začátku". Pak přišel výsledek: Aby systémy byly vhodné pro naše účely a schopné unést naše množství dat, musely být velké části licencované technologie dokonce nově napsány. A to není nic dobrého. Ale mnoho problému, které nás nyní tíží, jsme předpokládali, takže máme nějaká použitelná řešení - myslím, že budeme lepší.

101. Jak bude vypadat inventář? Bude rozčleněn jako v G1?

Ano, inventář je rozdělen do smysluplných oddílů, mezi nimiž se můžete přepínat pomocí postraních vlajek. Předměty v inventáři volíte myší. K tomu lze navíc u spodního okraje obrazovky vyvolat řádek inventáře, kam si můžete umístit různé předměty a poté je používat pomocí rychlých kláves (1-0). Pro zvláštní kategorie jako kouzelné svitky nebo dokumenty existuje přehledný výpis, čímž odpadá hledání drobných věcí.

102. Bude mít hráč jako bojovník/mág možnost regenerace many či zdraví?

Ano, mana se bude regenerovat, zdraví ovšem ne.

103. Když měl hráč nějakého společníka (Biff, Bilgot), občas dost naštvalo, že útočil na všechno v okolí. Bude možné naordinovat společníkovi různé typy chování jako např. obrana, útok, střelba či boj na blízko?

Tohle je dobrý nápad. Tak praktický, že jsme ho zrealizovali v podobné formě.

104. Jak to bude v G3 s dovednostními body při učení schopností? Na konci datadisku bylo vysilující, dostat za své body jen tak málo. Bude takový drastický systém i v G3, i když lze nastavit stupeň obtížnosti?

Ne, takový drastický systém v G3 nebude. Bod vlastnosti stojí pořád 1 dovednostní bod, kouzlo/dovednost 5 bodů. Ovšem neberte tyto hodnoty se stoprocentní jistotou, jelikož je ještě před námi fáze vyvažování celé hry. Každopádně cenová exploze dovednostních bodů jako v Noci Havrana nebude. Slibujeme!

105. Magie už od začátku "zmizela" a hráč ji musí "znovu objevit", ale měl by narazit také na elementární magii. Budu moci používat magii alespoň trochu už od začátku nebo bude i ten nejmenší kouzelný svitek k dispozici až později?

To záleží na vlastním hraní. Bezejmenný hrdina nemá na začátku žádnou magii, ale pokud se bude snažit, může co nevidět získat své první svitky.

106. Na konci G1 a 2 to bylo vždy tak, že po poražení závěrečného bosse naskočily titulky a hra skončila. Neexistovala žádná možnost hrát dál a tak třeba splnit nějaké další úkoly v Khorinisu, což bysi mnoho hráčů jistě přálo. Bude G3 končit stejným způsobem jako jeho předchůdci nebo bude možné se po konci hry libovolně poflakovat pro Myrtaně?

Konec hry s sebou do světa Myrtany možná přinese velkou změnu. Pokud by hráč pak ještě mohl dokončit své úkoly, bylo by poněkud komické, kdyby na to NPC prostě nepřistoupily. Bohužel jsme se museli z časových a nákladových důvodů zříci těch několika dodatečných řádků dialogů pro navození adekvátních reakcí NPC postav na konec hry. Proto si myslím, že hra je po závěrečných titulkách opravdu pryč. Kdo chce ještě splnit nějaké úkoly, může to bezproblémů udělat před finální jízdou.

107. Bude moci hráč v G3 fyzikálně ovlivňovat prostředí? Třeba zanechat stopy v písku nebo v bahně, kácet strom, zničit plot, poškodit zbraní dům nebo vyrazit dveře?

V závislosti na objektu či světě může hráč různými cestami "fyzikálně" ovlivnit vše. Můžete se těšit například na stopy v zemi nebo černé fleky na zdech, které tam zanechá ohnivá koule. Z důvodů výkonosti bývá obvyklé, že takové efekty jsou pouze chvilkové, což znamená, že prostředí změní jen na chvilku. Některé další fyzikální možnosti interakce vám nyní ale neprozradíme!

108. Budou mít divoká zvířata, speciálně šelmy, vyšší inteligenci? Například že utečou, když se jim nepovede útok. Dřív to bylo tak, že smečka vlků útočila až do samotného konce, i když už bylo 90% vlků mrtvých.

V Gothicu 3 mohou protivníci i uprchnout. Ovšem přišli jsme na to, že celkem leze na nervy zabít vždy například jen 8 z 10 vlků. Když už se hráč probije přes celou smečku, chce získat i poslední zkušenosti a zabít tak poslední vlka, než uteče někam za roh. V G3 tedy 'útěk' jako část umělé inteligence protivníka použit bude, ale s rozvahou.

109. Je v plánu vydání Gothica 3 (popř. jednoho z předchůdců) pro Linux, Mac či jinou konzoli? Bude například zabudované OpenGL?

110. Jelikož přemýšlíte o G3 SDK, zajímalo by mě, zda k tomu přiložíte 3D tool jako Valve Hammer pro Source a ulehčíte nám 'modařům' život.

Repertoár nástrojů, kterými disponujeme, neobsahuje žádný vlastní 3D editor, koneckonců používáme 3DS MAX a editor našeho vlastního Genome-Enginu (Ten ještě nemá žádné přesné jméno, prostě se jmenuje "Editor". Pokud má někdo opravdu dobrý (!) nápad, dejte mi vědět :). Malý tip: Většina univerzit a vysokých odborných škol nabízí svým studentům v oborech médií a informatiky výhodné licence (cca za 80 Euro nebo někdy úplně bezplatně) na nejdůležitější 3D editory. Na mojí vysoké odborné škole je obrovský výběr takových, které se sice smí používat jen privátně (tedy ne komerčně), ale módy jsou tak jako tak bezvýdělečné.

111. Bude na Soundblaster X-Fi kartách podporována technologie X-RAM?

Možnosti EAX Advanced HD bude podporovat eventuální patch.

112. V jednom tématu na cgsociet-fóru André Hotz napsal, že experimentoval s opakujícími se animacemi (animace přes matematické rovnice). Díky náhodným počtům může v určitých mezích dosáhnout toho, že animace neproběhne vždy 100%ně stejně. Myslím, že třeba řezání pilou by mohlo díky tomu být realističtější. Bude v G3 něco takového?

Takovým systémem se pečlivě zabýváme. Použití ve hře by bylo sice hezké, ale bohužel také příliš nákladné. Přesto hrají tyto systémy při sestavování animací velkou roli, obzvláště u svižných pohybů bestií.

113. Červená lucerna byla parádní věc. Přinesla zábavu i malou dávku reality. Také krátké video vzbudilo úsměv. Bude i v Gothicu 3 něco podobného jako Červená lucerna?

114. Už jste někdy přemýšleli o tom, že byste příběh série Gothic proměnili v knihu nebo film?

115. Bude nyní v Americe a dalších zemích daleko větší reklama na G3 než tomu bylo u jeho předchůdců?

116. Získáváte různé podněty a nápady i z modifikací, které ke G1 a 2 vyšly? Inspirovaly vás tamější úkoly a jejich řešení?

117. Kdy bude demo?

118. Jak daleko s Gothicem 3 jste? Pracujete ještě na texturách, mapách či animacích nebo hru už jen dobrušujete?

Obojí!

119. Vyjde G3 na CD nebo DVD, popřípadě na kolika datových nosičích dohromady?

120. Je největší město G3 opravdu jen tak velké jako Khorinis (dolní a horní čtvrť dohromady)? Jak velké jsou potom ostatní města? 3-4 domy?

Hlavní město Myrtany je doposud největším městem série Gothic a tedy větší než Khorinis. Jak je ale známo, nepočítá se jen velikost, ale také interní dění. A toho je v našich městě požehnaně. Vyhnuli jsme se opuštěným ulicím, naše města budou sice malá, ale zato živá a hutná.

121. Můžete nám trochu znázornit, jak bude vypadat začátek příběhu? Analogicky od Xardase až po přístavní město?

To bychom vás až příliš hýčkali. Právě první minuty by měly být plné překvapení a nových dojmů, aby hra mohla rozvinout své napínavé a okouzlující působení. Kdybychom vám řekli, co se bude na začátku hry dít, tento krásný pocit bychom vám ukradli. Hrát Gothic 3 a nevědět, co očekávat, to je to pravé kouzlo. Osobně bych raději vykládal konec než začátek, ale to je vlastně celkem jedno, jelikož nebudu vykládat tak či tak ani jedno ;).

122. V Gothicu 1 se hráč mohl od mostu na skřetí hřbitov nechat strhnout proudem řeky. Proč není v G3 technicky možné to, co fungovalo už v G1?

Vývoj technologie Gothica 1 nám vzal více než 4 roky. Z důvodu kratší doby vývoje jsme nuceni se zaměřit na důležitější věci. V pozdějších verzích enginu tyto záležitosti možná zohledníme. Hráč může ale rychle plavat, takže může hlubší řeky použít jako alternativu cestování.

123. Bude cena při obchodování stále stejná nebo se bude řídit nabídkou a poptávkou? Takže když hráč dostane za své věci méně zboží, více toho kápne pro obchodníka, nebo například v obležených městech dostane hráč více peněz za nedostatkové zboží apod? Budou existovat i "speciální" kupci, kteří budou nezávisle na povolání, gildě či frakci platit za určitý druh zboží více než ostatní? Jak vlastně vypadá obchodní systém?

Hrubě řečeno funguje náš obchodní systém, jak jej znáte. Každý předmět má svou prodejní hodnotu a tuto cenu vám každý obchodník zaplatí. Rovněž budou existovat "speciální obchodníci", kteří zaplatí za určité věci o něco víc. Ovšem s nabídkou a poptávkou ve hře manipulovat nebudeme.

124. Můžete už poskytnout informace o předpokládaných minimálních hardwarových nárocích?

125. Máte pro komunitu ještě nějaký bonbónek, který nám v žádném případě nechcete upřít?

Když jsem si hrál s důlním červem, někdo mě překvapil s nahrávacím programem, který běžel na pozadí. Ale pozor: Tato nahrávka byla udělána ve speciálním testovacím levelu, takže si prosím nestěžujte, že textura země je škaredá :).

animace běhu důlního červa (nedokončená)

originální verze

Načítám data ...
Nahoru